כל סוכנות תיירות צריכה אתר שיציג את הפעילות שלה ויעזור לה בחשיפה ללקוחות פוטנציאליים חדשים. אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם ולהביא אותו למקום הראשון בחיפושים של גוגל, יש כמה מושגים ומונחים שכדאי להכיר. מהו קידום אורגני, ואיך אפשר לבצע קידום אורגני איכותי? כל התשובות ומידע נוסף במאמר שלפניכם.
מהו קידום אורגני?
קידום אורגני הינו מושג המתייחס לפעולות שנועדו לחשוף את האתר לחיפושים של לקוחות פוטנציאליים נוספים באמצעות העלאתו למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. מנועי החיפוש, ובפרט גוגל, משתמשים באלגוריתם שסורק את כל האתרים ומדרג אותם בהתאם לפרמטרים שונים. האתר המופיע ראשון בתוצאות החיפוש הוא האתר בעל התוכן האיכותי והרלוונטי ביותר עבור מילות החיפוש שהוזנו, המכיל פרמטרים נוספים שעזרו לו "לטפס" ולקבל דירוג גבוה.
מה משפיע על קידום אורגני?
יש מאות גורמים המשפיעים על הדירוג בגוגל, אך שלושת העיקריים שבהם הינם:
- תוכן – כאשר גולש רושם בגוגל "סוכנות תיירות" או כל ביטוי אחר, הוא מצפה לקבל מידע מסוים אודות הנושא שכתב. מנועי החיפוש, ובפרט גוגל, מציגים בראשית החיפוש את האתרים עם התוכן הרלוונטי ביותר בהתאם למילות החיפוש שהוזנו.
- חוויית משתמש – בשנים האחרונות גוגל מתייחס יותר לנראות של האתר, לזמני הטעינה של הדפים השונים ולהתאמת האתר לגלישה דרך הפלאפון. חשוב להקפיד להעניק לגולשים חוויית גלישה איכותית שגוגל יוכל לזהות, וכך לדרג את האתר במיקומים גבוהים.
- קישורים – מתייחסים להמלצות של אתרים אחרים על השירותים, המוצרים או האתר שלכם. ככל שהאתר יותר "מקושר" כך גוגל מבין שהוא בעל קשרים עסקיים רבים, מה שגורם לו לדרג את האתר במיקום גבוה.
איך לבצע קידום אורגני איכותי?
ישנם מספר קווים מנחים לביצוע קידום אורגני לאתרים:
להתאים את קוד האתר למנוע החיפוש
מנוע החיפוש של גוגל הוא רובוט הדובר שפת קוד. לכן, קוד האתר צריך להתאים לשפה שהרובוט מבין. ישנם עשרות כלים מעולים, בחינם או בתשלום, שיכולים לסייע לכם לבנות אתר אופטימלי ומותאם למנוע החיפוש, ומומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ואמינה כמו Rego מרקטינג כדי להתאים את הקוד של האתר למנוע החיפוש. ההתאמה יכולה לבוא לידי ביטוי במספר היבטים:
- הקפדה על כותרות עמודים (H1) וכותרות בטקסטים (H2-H6)
- הקפדה על קישורים תקינים וטיפול בקישורים "שבורים"
- שימוש בתגיות מטא שונות – כמו כותרת או תיאור
- הקפדה על טקסט אלטרנטיבי בתמונות (alt text)
לבצע מחקר אודות מילות מפתח
כדי לדעת מהם הביטויים שהגולשים כותבים כשהם מחפשים אתרים בתחום שלכם, למשל בתחום התיירות, אתם צריכים לעשות מחקר מילות מפתח. המחקר מתבצע בעזרת כלים שונים, ובעזרתו תוכלו לדעת מהם הביטויים עליהם אתם מתחרים עם אתרים אחרים, כמה נפוצים הביטויים הללו ואילו ביטויים כדאי להכליל בתוכן שנמצא באתר כדי להגיע לדירוגים גבוהים ולקבל חשיפה עבור קהלים פוטנציאליים רחבים. הביטויים יכולים להיות כלליים ובעלי תחרות קשה, כמו "טיולים בארץ", או ספציפיים ובעלי תחרות יחסית קלה, כמו "טיולים בצפון הארץ בקיץ למשפחות".
לסיכום
קידום אורגני מתייחס לפעולות שנוקטים מקדמי אתרים כדי להביא את האתר למקום הראשון בדירוגים של גוגל. יש מגוון רחב של גורמים המשפיעים על קידום אורגני, בין היתר התוכן, חוויית המשתמש והקישורים הטמועים באתר. כדי לבצע קידום אורגני לאתר בצורה אפקטיבית מומלץ להתאים את קוד האתר למנוע החיפוש וכן לבצע מחקר מילות מפתח. אלה יעזרו לכם לדייק את האתר ולחשוף אותו ללקוחות פוטנציאליים רבים יותר.